niedziela, 15 lutego 2015

Swieza kurkuma - co i jak?

Po co w ogole pic sok z kurkumy? 
Kurkuma jest naturalnym antybiotykiem, dziala anty-zapalnie, ma wlasciwosci anty-nowotworowe i anty-depresyjne, jest silnym antyoksydantem, oczyszcza krew i odtruwa watrobe, pobudza metabolizm i poprawia trawienie, zmniejsza poziom zlego cholesterolu i leczy problemy skorne, szczegolnie pomaga opanowac tradzik. 

Takze warto uwzglednic kurkume w diecie jesli chcemy zadbac o zdrowie calego organizmu. 

W kraju mojego meza kuracja swieza kurkuma jest na porzadku dziennym. :) To on mnie do niej zachecil, sprzedajac mi informacje ze wzmacnia wlosy i ogranicza wypadanie wlosow. No to ihaaa, pijemy od jutra. :)

Przepis na poranny sok z kurkumy, potrzebujemy: 
 niewielki kawalek swiezej kurkumy
 szklanke wody
 lyzeczke miodu

Wystarczy wszystko razem zbendowac, i szklaneczke tego soku wychylic codziennie przed sniadaniem przez jakis czas, a potem z przerwami. Ja obecnie pije sok z kurkumy na zmiane z woda z cytryna. 

Wyglada to tak: 




I wcale nie smakuje zle! :)

Co do wlasciwosci anty-tradzikowych kurkumy, moim osobistym kosmetykiem wszech czasow jest maska z kurkumy.

Potrzebujemy:
 okolo 1 lyzeczki kurkumy (swiezej lub w proszku, jesli wybierzecie swieza, to zostawcie na 10-15 min zeby maska sie przegryzla)
 okolo 1 lyzeczki oleju (oliwa z oliwek, kokosowy - z czym sie lubicie)
 okolo 2 lyzeczek maki z ciecierzycy
 na oko mleka - zeby wyszla ladna pasta, ktora nie bedzie nam splywac z twarzy




Maska wyglada tak: 




Ta maska jest takze wielofunkcyjna. :) Sprawdza sie nie tylko kiedy nalozymy ja na cala twarz na 30 min, ale tez punktowo. Bengalki dzien przed ceremonia zaslubin sporzadzaja ja w troche rzadszej wersji, i uzywaja jako zelu pod prysznic lub maski do ciala. Sprawdzilam, faktycznie skora wyglada po tym zabiegu jak milion dolarow. :) Dlatego tez stosuje ja teraz zamiennie z moim ukochanym mietowym zelem pod prysznic z Alverde.

Macie juz jakies doswiadczenia z kurkuma? Lubicie sie z nia?


Pozdrawiam, powodzienia!

A.


11 komentarzy:

  1. ooo patrz nie słyszałam o tej miksturze z kurkumy użyciem wcześniej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałam o napoju z kurkumy :) Mam obawy co do smaku, ale może się skuszę :)
    Pozdrawiam :***

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy do napoju z kurkumy mozna uzyc tej w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepie nie. Sproszkowana kurkuma spozywana w wiekszej ilosci moze Ci zaszkodzic.

      Usuń
    2. Zaszkodzić? Czy mogłabyś coś więcej napisać na ten temat.

      Usuń
    3. Powiem tak: oczywiscie mozesz sprobowac uzyc kurkumy w proszku, ale nie gwarantuje, ze sie nie dorobisz problemow zoladkowych. Co najmniej zoladkowych. Za to gwarantuje, ze efekty nie beda az tak dobre. :( Jesli juz chcesz sprobowac ze sproszkowana kurkuma, to pod zadnym pozorem nie kupuj jej ze sklepu indyjskiego. Najlepiej zaopatrz sie w jakas 'certyfikowana' kurkume ze sklepu z zywnoscia ekologiczna. :) Pamietaj! Zadnej indyjskiej firmy. :)

      Usuń
    4. Dlaczego należy unikać indyjskich firm?

      Usuń
  4. Kupiłam w Polsce z firmy Kamis. Gdzieś czytałam że pomaga przy zapaleniu zatok.
    Fajnego masz tego bloga, ale kup sobie polskie czcionki 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do czego ci te polskie czcionki ???

      Usuń
  5. czy obierasz kurkume ze skórki?

    OdpowiedzUsuń